The Secret Teaching Of All Ages

To live in the world without becoming aware of the meaning of the world is like wandering about in a great library without touching the books..

Friday, November 4, 2011

Balik Kampung!

Assalamualaikummmmm~~

aku juz nk gtawu ni walaupun takde sesape tanye..
aku skrng berada di kampung halaman tercinta iaitu... TAIPING!
hihi..

alhamdulillah selamat jugak smpai..
jauh perjalanan aku nk smpai ke taiping ni taww~

ceritanye bermula..

kelmarin ari khamis,pas aku abes klas kul 5 ptg,
aku trus amik teksi ke stesen komuter..
klau naik bas kompem2 la smpai lmbt kt stesen ktm tu..

so sbb nk cpt,aku amik la teksi..
and melayang la rm13 aku~
wuuu~

takpe laaa..bkn selalu pon~ ayat pasrah la kunun..

ptg tu agak jammed..
maybe sbb dh ptg,org semua balik keje time tu..
and maybe gak sbb semua org dh start nk balik kampung?
naseb baik jugak la aku naik teksi..fuuhhh~
klau naik bas lagi la takleh bayang bila nk smpai nye..

akhirnya..
aku smpai kt stesen ktm dlm kul 6..
tapi komuter nyer smpai kul 6.30++ gak la..
then aku ke bandar tasik selatan..
dari bandar tasik selatan aku ke bandar tun razak pulek..
tnggu kakak sdara (kak ngah) aku..

haaa..
lupe nk cter..heheh..
aku gi naik ktm and lrt ni, sorg2 taw~
xde sape teman..
aku sgt berbangga ngan diri aku yg sudah pndai berdikari ini!
*wooohhooooo,clap2!*


thanks to kwn2 yg bnyk membantu aku utk belajar naik ktm and lrt..
tqtq!

ok,smbung cter blh?

then,kak ngah aku smpai kt stesen B.T.R dlm kul 7 lebih..
then ktorg gi kedai makan..
nk bungkus mkn malam..
tnggu pnya la lama..
order kul 7.15,dpt order kul 7.45..
sabor je la..

then smpai umah kak ngah aku..
aku rileks2..
tgk tv..
bkak laptop,on9..
pastu mkan..
pas mkn mandi..
pas mandi on9 balik..
then tidor..

aku tidor agak awal la jugak..
kul 11..hehe..
awal la tu kan..?

penat giler!
saket gak badan nih..
dalam ktm dh la kne himpit..
naseb baik coach wanita..
so x kesah sgt la berhimpit pon..
tapi still x selesa..

ok,cter ari khamis abes..
smbung ari jumaat plak,hahah!

ari jumaat aku ngan kak ngah aku bertolak ke shah alam..
meet my kak lang..
pas breakfast,perjalanan pulang ke taiping pon bermula..

-------------------------------------------------------

aku punye la mengatuk masa dlm kete tu..
masalahnye tak boleh tidor..
sbb kak ngah aku pon ngantuk gak..
so takan la dua2 nk tidor and biar kak lang drive sorg2,bahaya..
akhirnye kami tidor gilir2 ler..haha..lawok2~

so utk elak mngantuk,aku pon main snap2 gambar la..
lalalalalalalalalala~


kak lang + kak ngah~


kete sape ni eh eh~ hahahah! *main snap je*

cantik!
beautiful~
errr...that's not me


snap pnye snap last2 tertidor gak..
sedar2 dh ade kt R&R Tapah..
tapi 'sedar' tu tak bape nk sedar gak la..

tetibe aku dgr kak ngah aku ckp..
"eh,ade coolblog laaa"

aku yg ngah mamai2 ni pon tetibe bangun..
"mane?!mane?!"

hahahahha!

pnye la gila coolblog pnye budak!

dgn spontannye aku berkata..
"naaakkk!"

then aku gi la trun kete and beli..hihih..
dapat coolblog terus segar,tak tido dh smpai la ke taiping,hahahh!

yeay2!coolblog!

dah smpai ipoh!


terowong!my fave..

Kuale~

nak dekat smpai!

yeay!smpai!

*camni la muka bahagia dpt balik taiping*~ lalalalalala..

ok..
tu je la kot wat masa ni..

----> "tu jer?"
haha..
agak pnjg cter ni kan?..
sori laaa...
ok,aku stop skrng!

hoho..
till then,salam!

oh!by the way..
SLAMAT HARI RAYA AIDILADHA, SEMUA!

No comments: