The Secret Teaching Of All Ages

To live in the world without becoming aware of the meaning of the world is like wandering about in a great library without touching the books..

Saturday, December 10, 2011

Special occasion!

Assalamualaikum,dear bloggie..

hari ini bertarikh 10 hbln 12 tahun 2011..
korg tawu tak?
ke korg tak tawu tarikh hari ni?hehe..

sbrnye aku nk cter yg hari ni adalah...
tarikh kenduri kahwin abg saudara @ sepupu @ along aku..
kenduri ni berlangsung di mentakab,pahang..

oh,btw,family aku tak dpt join occasion hari ni..
sbb mk aku tlg jagakan opah di taiping..
so aku sorg aje la wakil dri family aku..huhu

pagi tadi...
aku & keluarga mk teh aku bertolak
dari kl nk ke pahang dlm kul 7.30 pgi camtu..

aku bagun tido pgi tadi kul 5.30 pagi wooo~
sbb mkteh aku pesan suh bagun awal..
klau tak pesan,xde nye aku nk bgun awal..huweh3!

smlm dh la tido lewat..sbb pak teh aku bwk gi kuar mkn..
kuar mkn bukan dekat..dari cheras..gi mkn kt gombak!
hahaha!terbaiiik~

smpai umah kul 12 tgh mlm..
then aku leh plak smbung tgk bola m'sia vs singapura..
kul 1 mk teh suh tido sbb takut esoknye tak mampu nk bgun awal..
so tido la dlm kul 1 pagi ++..
and smpai skng aku x dpt tido lagi utk hari ni..
(dlm kete je la tido kejap)

and aku bercadang esok nk bgun lewat sbb esok CUTI!
hahaha! *tak senonoh pnye anak dara*

ok..aku dh bnyk merapu nmpaknye..
aku nk cter pasal majlis kahwin along sbnrnye..

hurmm...
ktorg dri kl smpai ke mentakab kul 10 pagi..
then lepak2 kt homestay yg saudara-mara aku bermalam smlm..
and kul 12.30 tgh hari bergerak ke rumah pengantin perempuan..

yang beznye!
aku jadi salah seorang pembawa hantaran!
PEMBAWA HANTARAN hokeh..
bkn aku mnjadi HANTARAN..~
hahahha!
sejarah tuuuu~
jadi gadis pembawa hantaran sgt best wooo~
klau tak caya ce try..
sungguh best rasanya..
hak3!
plus...
utk pertama kalinya dpt aku mkn di meja mkn pengatin!
hiu3~
shuke3!
*perak betul kan?*

yela,siyes sblum ni x penah merasa..
sbb xde saudara dekat yg kawin..
klau ade pon,majlis yg wat kt taiping..
kompem2 la x dpt mkn kt meja pngantin..
opkos org yg dtg dari pihak pngantin @ org jauh yg akan mkn di meja special tuuu~
*adakah bermakna aku termasuk kategori org special skng ni?hahah!

ni abg sedara sulung yg kawin,sure la ade chance nk merasa bnda2 cenggini..
pasni turn sape plak?
aku mnunggu nih..
tak sabar nk jadi pngapit..boleh?hahaha!

mcm tak percaya je abg sdra aku sorg ni dh kawin..haih~
dah besar dh dia yer?
*gaya bahasa cam org dewasa tak?yer,aku sudah dewasa!*

ok..
lately aku tak tahu la nape agak susah nk update blog..
wlaupun ade bnyk je cter nk di'story'kan..
dan bnyk jugak bnda nk digosipkan..
dan bnyk jugak bnda nk di'share'kan
dan bnyk jugak nk diadukan..
*sigh~

so..
utk post kali ni smpai sini aje la eh..
aku sertakan gmbr nk?

lain kali gosip bnda lain plak..
k..daaaa~
salam!












No comments: