The Secret Teaching Of All Ages

To live in the world without becoming aware of the meaning of the world is like wandering about in a great library without touching the books..

Thursday, October 11, 2012

I am tired..



Assalamualaikum semua..

berdasarkan tajuk post, memang tak dapat dinafikan lagi..
aku hanya mahu membebel dan terus membebel mngadu penat..
penat dan terus penat..dan penat pun terus berulang..

penat aku di sini bermaksud dalam hal belajar la..
well..of course la 'belajar', since i'm still a student..
lain la kalau aku ni wife org..
mungkin la aku akan penat dari segi buat keje rumah~
HAH HAH *abaikan-sila*

kata orang,kalau kita ikhlas belajar..
penat macam mana pun datang,kita akan tetap dapat terima..
so..aku cuba tanya balik diri aku sekarang..
adakah aku ikhlas?

mungkin aku ikhlas..
mungkin kadang tidak..

terkadang rasa penat datang mengunjung tanpa perlu diundang..
mungkin aku perlu membiasakan diri dengan kehidupan begini..
lumrah kehidupan..
makin dewasa,makin banyak masalah..
makin sibuk dengan kerja-kerja..
makin kurang masa..
aik? makin kurang masa? no,  masa still sama 24 jam..
tiada beza..
cuma bila dah makin sibuk, terasa masa makin berkurang saja..
ha ha ha..

semoga aku tabah melalui hari-hari yang bakal mendatang..
yang akan terus menduga kesabaran dan iman di dada..
sekian..

zzZzzZzZZzZzZzzZzZ...

p/s : air kat kolej ni lagi satu masalah!
kejap ade kejap takde..dah gaya chipsmore pulak..
buat aku lagi penat dan bertambah tension.. -,-

1 comment:

kocix! said...

samelah! penat gak nih. penat ngan esaimen yg mlambak..

peace!