The Secret Teaching Of All Ages

To live in the world without becoming aware of the meaning of the world is like wandering about in a great library without touching the books..

Friday, September 7, 2012

Cutiku hampir tamat..

Assalamualaikum..

hello..!
bertemu lagi kita..di..di..di..
di SINI lah tentunya..

hari ini sudah 7/9/2012..
yaa..aku tahu semua orang tahu tarikh hari ni..
sesaja aku nak ingatkan..tak boleh ke? haha..
no..no..tujuannya bukan aku nak ingatkan korang sebenarnya..
aku nak ingatkan diri aku sendiri je..
ingatkan diri sendiri supaya bertambah sedih, sayu, pedih dan parah.. (╥﹏╥)

Lebih kurang 2 hari saja lagi aku sudah mahu-tak-mahu
perlu pulang ke UPM terchenta..
sejujurnya aku terasa laju benar cuti pendek aku yg 3 bulan itu berlalu..
sekelip mata je ia berlalu..
apa kata orang?

"in the blink of an eye?"

Haa..!gitu lahh rasanya..
rasa macamm..

blinnkk!

eh? cuti dah nak habis..sungguh! magik,bukan?!

terasa macam semalam je baru balik cuti..
korang tak rasa ke?
mesti korang pun merasakan perkara yg sama..tak gitu?
kita kan sentiasa ada chemistry kaaannn..
HEH HEH HEH..

ok,sebenarnya sangat tak wajar lah aku merungut2 di sini
merungut pasal cuti yang-bakal-habis pulak tu..
bagi sesapa yg tak dapat cuti langsung..
or sesapa yg hanya cuti nya
sebentar sekejap seketika sejenak sedetik sekilas dan sepintas..
mesti mereka akan hot & spicy ngan aku
dasar tak tahu bersyukur ni

so.. ok laa..yes, i admit it..
eksheli aku bersyukur sgt dgn cuti ini..
ALHAMDULILLAH..

eeehhh~~~??
takkan aku sorang je yg ucap Alhamdulillah kat sini..
jom la sesama kita ucap alhhamdulillah..
kalau boleh nyanyi sekali ye..

Ucaplah Alhamdulillah..
Syukur kita kepada Allah..
Ucaplah Alhamdulillah..
Syukur kita kepada Allah..
Selawat ke atas Nabi..
Muhammad Ya Rasulullah..
Selawat ke atas Nabi..
Ya Rasulullah..

Tanda syukur itulah taat..
Setiap tempat setiap waktu..
Syukur itu dapat dilihat..
Pada sikap dan tingkah laku..
Marilah bersama kita bersyukur..
Kepada Allah kita bersyukur..

ok cukup dah la kot dgn nasyid Raihan itu tadi..
meh kita proceed dgn benda lain..

so,aku just mahu kita semua bersyukur dgn apa yg kita dah dapat..
sebab dah menjadi lumrah student yg bercuti dan bakal sambung sem baru..
mereka kami akan merungut mengenai perkara yg sama pasal cuti..
so apa salahnya sekali sekala tu..
walaupun kita tak suka cuti dah nak habis..
tapi cuba lah utk bersyukur..

oh! and one more thing..
sebenarnya..aku sangat enjoy dgn cuti kali ni..
walaupun aku selalu merungut tak puas dgn cuti yg dah pun aku lalui..
tapi sebenarnya aku seronok! *saje je taknak ngaku* [hahah]

cuti kali ni, i've done a lot of things..how do i say this..?
emm..sweet and memorable things?
with whom?
with my cute,adorable,and gorgeous friends,of course..!

aku sendiri tak sangka aku berpeluang jumpa dgn kawan-kawan lama yg aku rindui..


best friends aku masa di sekolah menengah rendah
*picnic di hari raya?*

*tak cukup lagi seorang [amna]*


dan juga geng sekolah menengah di mrsm..
*raya bersama*
*tak cukup 2 orang [nad & yan]*

walaupun tak semua yg aku dapat jumpa
tapi cukup utk buat aku tersenyum sendirian
bila memikirkan rindu yg sudah pun terlepas..≧◡≦

dan tak lupa jugak pada housemate dan coursemate aku sekarang..
aku jugak dapat luangkan masa dgn dorang dalam masa cuti ni..
tapi bukan masa raya la..
sebelum puasa lagi ktorg dah pegi berjalan..
pergi bercuti sesama kat Pulau Langkawi..
that's the best memories i've ever had with them,for now..

*travelling*

*gumbira*

*meh naik bot meh*

hmm..
selain jejalan ngan kengkawan..
aku jugak pegi jejalan ngan family..
ke cameron highland..
jejalan ke cameron highland time raya?..
hahaha..


sebenarnya ktorg gi cameron ni pun disebabkan adik bongsu aku tak pernah pegi..
so kesiankan dia, abah pun bwk la ktorg semua ke sana..
zaman ktorg muda-muda dolu dah selalu sgt pegi cameron..
smpai naik bosan la..
aku jadi tak suka pegi cameron sbb setiap kali pegi sana..
aku mesti dan wajib akan muntah sbb jalan yg sgt S itu..

eh, tapi sekarang of course la dah boleh tahan..
paling teruk pun pening2 je la masa dalam perjalanan..

oh ye..lupa..masa cuti ni,bukan setakat pegi jejalan je..
kat rumah pun aku dapat buat mcm2..
sebagai contoh?
ni haaa..


*kuih raya*

*kek... raya?*

*ketupat raya!!*

so? korang pulak mcm mana?
mesti korang yg bercuti panjang ni pun dah buat mcm2 benda menarik kan?
so..happy tak?
harap semua happy la hendaknya..
hahaha..

kalau happy..meh kita menari pulak..
ikut saya..

du gu du gu du

〜(^∇^〜) (〜^∇^)〜


di gi ri gi ri

┏(^0^)┛ ┗(^0^) ┓

HAHAHAHA..

TAMAT..!

Assalamualaikum~

No comments: