The Secret Teaching Of All Ages

To live in the world without becoming aware of the meaning of the world is like wandering about in a great library without touching the books..

Saturday, May 5, 2012

Sang Mimpi

Bismillahirrahmannirrahiiimmm..
Assalamualaikum dan selamat pagi semua..
*ok,tarik nafas...lepas~*
nervous2..

post kali ni adalah bertujuan utk menceritakan sesuatu..
nk dgr citer tak korg?
nak?
meh dekat sket la..
ok..
citernye bunyik gini..

semalam aku bermimpi taw..
taw tak? tak tawu?
haaa..sbb korg tak tawu,ni nk cter nih..
mimpi aku tu..mimpi yg agak pelik la..
tapi...
mimpi yg semacam memberi suatu makna tersembunyi..
sebab ape dapat mimpi mcm tu?
sbb malamnya aku gelisah disebabkan sesuatu..

the strory of my weird dream begins..
*sori kalau citer agak pelik,biasa lah,nama pun MIMPI kan~*

aku mimpi..
aku berada di suatu tempat seperti makmal saintis..
kt makmal tu ada bnyk ROBOT..
ade robot comel2..
tapi..ade 1 robot ni..sgt berbahaya..!
orang lain tak tahu robot ni bahaya..
hanya orang2 yg tertentu je yg tawu..
aku antara org yg tawu tu~

nape bahaya?
sbb robot ni blh menyebabkan tersebarnya virus cinta yg sgt2 bahaya..

HAHAHA..aku tak tawu nape aku mimpi robot vacuum gini..
tapi boleh tahan comel jugak la kan~

then ditakdirkan robot ni telah diaktifkan oleh seseorang..
dan kami orang2 yg tawu ttg bahayanya robot ni,sangat gelisah...!
"ape?robopo dah aktif?tiiiidaaakkkk!"
*wow! ROBOPO namanya~ ko ade?hahaha!*

then ktorg pun bekejar la ke tmpt di mana robopo berada..
robopo telah berkeliaran..
bagi orang2 yg x tawu pape pasal robopo..
 bila nampak robopo..
dorg sgt excited..ckp comel la..cute laa.. ~ =,= ~
then aku dtg mnyelamat..
"jgn sentuh robot tu!bahaya!"
cewaah!mcm super hero pulok! hahaha..

dorg pelik..
then aku cuba tangkap robopo!
robopo lari!
oh ya..salah satu cara nk inactive robopo ni adalah dgn mnggunakan sray khas..<--*apekah?*
tp malangnya..bila aku spray..tak berkesan!
dia masih lagi aktif..
aku cuak!
robopo lari lagi..
kami kejar..!
bila dpt tngkap,aku terbalikkan badan robopo..
utk ape?
utk tgk sesuatu..


ya!
setiap ciptaan akan ade cara utk inactive kan nya..
dan orang yg tahu cara utk inactive?
of course penciptanya sahaja..
dan naseb bek tukang cipta robopo
ade kasi instruction sebenar utk inactive kan robopo..
akhirnya aku berjaya!
yeah!yahuuuuu~!
berjaya..berjaya..

pastu ape terjadi?
hurmm..
aku pun terbangun dari tido..
"oh,mimpi je~"
tapi nape terasa mimpi ni lain?

aku mula terfikir sesuatu lepas selesai solat subuh..

robot yg diceritakan itu adalah suatu lambang seperti....
 CINTA ..<-- (eww,gelinya taip word ni)
heh?!
nape dgn cinta pulak?cinta tu bahaya ke?

hurm..kadang2 bahaya jugak kan..
bagi org yg TAK TAHU cinta tu boleh jd bahaya, dorg akan SUKAKAN 'cinta'..

tapi bagi yg tahu bahayanya cinta..
dorg akan cuba elakkan cinta..
cuba hapuskan cinta..
cuba inactive kan cinta..

andai kata hati tersalah langkah dan terperangkap dgn cinta..
ape perlu buat?
ye! kena la inactive kan..
tapi mcm mana caranya?
sama la mcm robopo tadi..
pencipta robopo ade kasi cara mcm mana nk inactive kan dia..
kita?
Pencipta kita pun ada kasi cara..
cumanya..ape yg perlu kita buat?
mintak dan mohon la caranya itu..
means berdoa..
kalau hati tak tenang..kalau ade masalah..
tak kira masalah pape pun..
1st thing kne igt..Pencipta yg Maha Esa..
sebab ape?
sebab hanya Dia yg tahu cara nk uruskan ciptaanNya...

okeh,jgn salah faham..
cinta yg aku maksud kan kt sini bukanlah semua jenis cinta..
disebabkan aku ni masih belum berkahwin..
of course la 'cinta' yg aku maksudkan di sini berkaitan dgn org yg x berkahwin lagi..
"kalau dah berkahwin?"
kalau dah berkahwin tak de hal la..
cinta dorg siap dapat pahala tuuu~
*jeles*

orait?
suka utk aku tekankan disini bahawa..
post kali ni hanya sebagai peringatan kepada hati aku yg resah gelisah..
resah disebabkan hal yg tak penting dan takkan pernah penting pun..!
tapi pape pun..
alhamdulillah sang hati skrng sudah semakin pulih..
sebab?
mungkin sebab Pencipta hati aku dah off suiz 'cinta' tu..
entah sape la memandai gi tekan suiz 'on' tu!
rasa mcm nk cubit2 je tgn org tu..
suiz akan di 'on' bila tiba masa yg sesuai..
bukan sekarang..bukan sekarang..

post ni mmg takde kne mngena dgn sesapa taw!
so aku harap xde org yg akan terasa..
sebab 100% citer ni citer aku..
oleh fida.. utk fida..

ok,rasanya dah puas kot bercerita..
skng masa utk study!
minggu depan still ade exam..
wish me luck *again~*

till then..
Assalamualaikum..

#bersabarlah wahai hati..
jgn mudah sgt tercemar dek cinta yg ntah dtg dari mana tu..#

No comments: