The Secret Teaching Of All Ages

To live in the world without becoming aware of the meaning of the world is like wandering about in a great library without touching the books..

Tuesday, July 24, 2012

TwiTteR (twider) tWeet tWeet

Assalamualaikum..warga manusia yg SEDANG BERPUASA sekalian..
*kalau tak pose tak payah jawab salam ye,haha*


sejak kebelakangan ni, aku malas dah nak update blog la..
eh silap..
hakikatnya bukanlah "sejak kebelakangan ni"
tapi memang "sejak dari dulu lagi aku malas nk update blog"


Aku asyik mengharapkan org lain update blog mereka utk tatapan bacaan aku *heh heh*
tapi blog aku sendiri?
maleh gilos nak hapdet mak jemah oiii~


malas sebab apa?
satu halnya nk kne carik idea nk celoteh pasal apa..
at least nk jugak la org dpt manfaat daripada blog aku ni haaa~


kalau time aku tak brape nk ade idea tu..
mmg bahan rapu-rapuan aje la yg orang akan dapek~
kalau dah dapat peluang utk merapu..
memang aku kerapu-kerepekkan smpai habes la..
hah! mcm sekarang ni~

tapi!tapi!tapi!
naseb baik aku sntiasa ada kesedaran..
utk tidak terus menerus merepek..hahah *liar!!*

sekarang ni..
banyak benda yg patut pada kebiasaanya aku akan share hanya dgn blog..
sudah beralih arah ke sana~
SANA?

'sana' tu adalah twitter sebenarnya..
jujur aku ckp..
mmg aku lagi suka update twitter dripada update blog..*maaf cik blog*

dan sebab twitter jugaklah aku dah jarang update blog..
sebab benda2 nk diluahkan, dah diluah kt twitter..
so.. malas dah la nk update kt blog..
sebab kalau nk update pun, feeling dah hilang..

"kenapa twitter lagi best?"
sbb updatenya memerlukan masa yg kejap je..
taip-taip benda merepek..pastu tweet!
senang keje..puas pun puas..
terluah jugak la perasaan yg nk diluahkan..

"kalau mcm tu nape x update kt fb je?"


okeh..sebenarnya,bagi pendapat aku la kan..
disebabkan aku tidaklah ade follower smpai beribu riban..
sooo...bila aku tweet..
tak ramai yg akan reply tweet aku itu..*itu yg aku suke*
even nk share gambar pun aku suka share kt twitter je..
sebab bukan semua org nk tgk pun..
kalau dah share kt twitter tu..
memang kt fb & blog, bye2 je la..
takdenya aku rajin nk upload bnyk2 kali..

kalau kt fb..
nk post or share benda2 private tu..
ermm..of course la segan ye dok?
*aku je la kot yg segan..*
sbb ramai sgt kenalan..kawan sekolah lama,cikgu2,pensyarah lagi,sedara mara?..
kang update status syok sendiri, sendirik yg malu laaa~

kalau kt twitter..
lebih sket privacy nya~
setakat kawan2yg follow je la yg ada kt situ..
sedara mara pulak? kurang yg bermain twitter..
pensyarah? kalau ade pun..ermm..
aku takkan benarkan pensyarah tersebut follow twitter aku..hahaha!

kelebihan twitter!
tak semua bnda yg di'tweet' akan di'reply'..
so time anda tweet benda private dan takde org reply?
fuuhh! heaven giler rasa~
but still!
wlaupun xde yg reply tweet anda,
tidak bermaksud takde yg mebaca..hoho

tapi kaaann...
aku sedar dan tahu memang ADA org yg membaca setiap tweet aku
*perahsan sket boley?*
hahah~

tapi kalau time aku tengah merapu..
dan yg tegur adalah mereka yg bernama teman dan rakan2..
aku tak kesah pun~
kalau aku kesah, takde la aku nak approve manusia tersebut follow aku..

so di sini bermakna..
kalau aku dah approve tu..
maksudnya aku dah REDHA la org tu nak baca setiap tweet aku..


dan sekarang,entah mengapa..
makin ramai pulak budak course aku dan juga budak maktab yg follow aku!
means makin ramai la org yg aku kenal dan mereka juga mengenali aku..
telah follow aku..! *oh no!*

dan hakikatnya..
aku perlu amik masa yg agak lama utk memikirkan..
sama ada nk approve mereka atau tidak..*hah hah*

dan once aku dah approve..
bermaksud aku dah ready utk malu dgn tweet aku yg merepek2..
huhu.. sedeii.. T.T

tapi..bnda kt twitter ni org tak nampak sgt..kot..rasanya~
so kurang la malunya~haha!

apa-apa pun,yang pasti..
blog tetap ada kepentingannya pada aku..*jangan risau,blog..*
sebab di twitter..
bukan boleh nk tulis ayat panjang2 sgt..
agak limited jugak la..
so kalau aku nak bercerita panjang..
aku pasti akan carik kamu wahai blog~
*nampak tak yg aku ni suka jual ikan? -selfish-*
huk huk..

okeh..setakat ini dulu buat masa ini..
mngkin akan amik masa berminggu pulak aku nk update lagi..
tapi ikut mood jugak..
kalau ade benda nak dikupaskan..
insyaAllah aku akan selalu update..
till then..
salam ^^,

No comments: